6. Zaključek

Današnji učitelj, ki deluje v vzgojno-izobraževalnem procesu mora izpolnjevati norme t.i. e-kompetentnega učitelja. To pomeni, da proces poučevanja izvaja s pomočjo sodobne informacijske tehnologije. Kakovost poučevanja se s tem izboljšuje, učitelj ni več edini vir znanja za učence, temveč imajo le-ti možnost, da pridobijo informacije preko sodobne informacijske tehnologije. Tako otrok razvija sposobnost za samostojno učenje in iskanje rešitev na zastavljene probleme. Sodobna tehnologija učitelju pomaga pouk popestriti, učenci vidijo v tem novo motivacijo in nevede se usposabljajo za vseživljenjsko učenje.

Natančnejša obdelava rezultatov je pokazala, da imata računalnik oz. IKT že svoje mesto v našem izobraževalnem sistemu, v nekaterih srednjih šolah in izobraževalnih stopnjah bolj, v drugih manj uspešno. Splošni pregled na pouk računalništva kaže, da ga srednje šole izvajajo tako kot predpisuje učni načrt. Opremljenost šol je vedno boljša in zagotavlja kvalitetnejšo delo ter izvedbo pouka. Šole imajo tudi namen širiti uporabo računalnikov oz. IKT in interaktivne table. Sam pouk informatike se izvaja največ v obliki praktičnega dela – vaj. Temnejša plat je opazna na področju interesnih dejavnosti in tekmovanj v zvezi z računalništvom, saj za to ne kažejo interesa ne učitelji kot tudi ne učenci. Predmeti, pri katerih se IKT uporablja največ, so predmeti tehničnega in naravoslovnega vidika. Uporaba računalnika je najpogostejša pri projektnem delu in v posameznih korakih pridobivanja nove učne snovi. Učitelji še poudarjajo, da imajo s pomočjo računalnika pri pouku večjo možnost za diferenciacijo pouka in da je velik korak v šolstvu prinesla tudi uvedba interaktivnih tabel. Vse to vodi k njihovim ciljem, ki so: zagotoviti boljši uspeh za slabše in boljše učence, izboljšati učni uspeh, razvijati odgovornost za lastno učenje in izpolniti pričakovanja staršev in okolja.

Vsi si želimo napredka, sodobno tehnologijo na vsakem koraku, prav tako interneta – strmimo k boljši opremljenosti šol. Vse to lahko poimenujemo z besedami sodobna družba. Če to prenesem v pole, potem sodobno učenje zahteva uporabo IKT v vseh fazah vzgojno-izobraževalnega procesa. Prav je, da sledimo napredku, a vse skupaj mora biti dobro premišljeno. Pred uvedbo, ravno tako med in tudi po uvedbi novosti v šolah, je potrebno sprejeti veliko tehtnih odločitev, narediti smotrne načrte za prihodnost in se prilagajati obstoječemu sistemu ter premisliti o posledicah. To nam omogočajo samo dobre analize in raziskave dosedanjega dela, trenutnega stanja in želj za prihodnost. Del tega pa bi lahko bila tudi ta raziskava.

Nazaj
Kazalo