5.6 Analiza izkoriščenosti računalnikov oz. IKT

Najprej nas je zanimalo, koliko učiteljev na šolah uporablja računalnik pri pouku (neposredno) oz. pri pripravi na pouk (posredno) svojega predmetnega področja. Graf 52 prikazuje pogostost odgovorov.

Graf 52: Koliko učiteljev na šolah uporablja računalnik pri pouku (neposredno) oz. pri pripravi na pouk (posredno) svojega predmetnega področja (spremenljivki 136, 137).

Pri pouku (neposredno) uporabljajo učitelji informatike računalnik med 40% in 70%.
Pri pripravi na pouk (posredno) pa ga uporabljajo več od 70% naprej.

Nadalje nas je zanimalo, kako je zasedena računalniška učilnica na šolah v dopoldanskem in popoldanskem času. Odgovori so prikazani v grafu 53.

Graf 53: Zasedenost računalniške učilnice v dopoldanskem in popoldanskem času (spremenljivki 138, 139).

Najbolj so učilnice zasedene v dopoldanskem času od 70% do 100%, v popoldanskem času pa so manj zasedene od 0% do 30%.

Zanimala nas je tudi ocena izkoriščenosti računalniške tehnologije na šolah. Odgovori anketiranih šol so prikazani v grafu 54.

Graf 54: Ocena izkoriščenosti računalniške tehnologije na šolah (spremenljivka 140).

Na največ (28.8%) šolah so ocenili, da je izkoriščenost računalniške tehnologije 70%, na 20.0% šol 80%, na 11.3% šol 90% (oz. 50%), na 10.0% šol 60% in na 10.1% manj kot 50%.

Sledilo je še vprašanje: “Koliko računalnikov (od celotnega števila) je na razpolago izključno učencem vaše šole pri rednem pouku, pri izbirnih-interesnih dejavnostih in v prostem času?”. Odgovore prikazuje tabela 81.

Tabela 81: Ocena izkoriščenosti računalniške tehnologije na šolah (spremenljivke 141, 142, 143)

Iz tabele 81 je razvidno, da je pri rednem pouku 80% - 100% računalnikov namenjenih izključno učencem na 20.2% šol, 70% - 50% na 46.9% šol, manj kot 50% pa na 32.9% šol.
Pri izbirnih/interesnih dejavnostih je 80% - 100% računalnikov namenjenih izključno učencem na 12% šol, 70% - 50% na 28.0% šol, manj kot 50% pa na 60.0% šol.
V prostem času je 80% - 100% računalnikov namenjenih izključno učencem na 2.6% šol, 70% - 50% na 11.6% šol, manj kot 50% pa na 85.9% šol.

Raziskava analize izkoriščenosti računalnikov oz. IKT je pokazala, da učitelji informatike pri pouku uporabljajo računalnik mnogo manj kot za pripravo na pouk. Učilnice so najbolj zasedene v dopoldanskem, manj v popoldanskem času. Pri rednem pouku je izključno učencem namenjena več kot polovica računalnikov, manj pri izbirnih/interesnih dejavnostih in v dejavnostih prostega časa.

Nazaj
Naprej
Kazalo