Najprej nas je zanimalo, koliko učiteljev na šolah uporablja računalnik pri pouku (neposredno) oz. pri pripravi na pouk (posredno) svojega predmetnega področja. Graf 52 prikazuje pogostost odgovorov.
Graf 52: Koliko učiteljev na šolah uporablja računalnik pri pouku (neposredno) oz. pri pripravi na pouk (posredno) svojega predmetnega področja (spremenljivki 136, 137).
Pri pouku (neposredno) uporabljajo učitelji informatike računalnik med 40% in 70%.
Pri pripravi na pouk (posredno) pa ga uporabljajo več od 70% naprej.
Nadalje nas je zanimalo, kako je zasedena računalniška učilnica na šolah v dopoldanskem in popoldanskem času. Odgovori so prikazani v grafu 53.
Graf 53: Zasedenost računalniške učilnice v dopoldanskem in popoldanskem času (spremenljivki 138, 139).
Najbolj so učilnice zasedene v dopoldanskem času od 70% do 100%, v popoldanskem času pa so manj zasedene od 0% do 30%.
Zanimala nas je tudi ocena izkoriščenosti računalniške tehnologije na šolah. Odgovori anketiranih šol so prikazani v grafu 54.
Graf 54: Ocena izkoriščenosti računalniške tehnologije na šolah (spremenljivka 140).
Na največ (28.8%) šolah so ocenili, da je izkoriščenost računalniške tehnologije 70%, na 20.0% šol 80%, na 11.3% šol 90% (oz. 50%), na 10.0% šol 60% in na 10.1% manj kot 50%.
Sledilo je še vprašanje: “Koliko računalnikov (od celotnega števila) je na razpolago izključno učencem vaše šole pri rednem pouku, pri izbirnih-interesnih dejavnostih in v prostem času?”. Odgovore prikazuje tabela 81.
Tabela 81: Ocena izkoriščenosti računalniške tehnologije na šolah (spremenljivke 141, 142, 143)
Iz tabele 81 je razvidno, da je pri rednem pouku 80% - 100% računalnikov namenjenih izključno učencem na 20.2% šol, 70% - 50% na 46.9% šol, manj kot 50% pa na 32.9% šol.
Pri izbirnih/interesnih dejavnostih je 80% - 100% računalnikov namenjenih izključno učencem na 12% šol, 70% - 50% na 28.0% šol, manj kot 50% pa na 60.0% šol.
V prostem času je 80% - 100% računalnikov namenjenih izključno učencem na 2.6% šol, 70% - 50% na 11.6% šol, manj kot 50% pa na 85.9% šol.
Raziskava analize izkoriščenosti računalnikov oz. IKT je pokazala, da učitelji informatike pri pouku uporabljajo računalnik mnogo manj kot za pripravo na pouk. Učilnice so najbolj zasedene v dopoldanskem, manj v popoldanskem času. Pri rednem pouku je izključno učencem namenjena več kot polovica računalnikov, manj pri izbirnih/interesnih dejavnostih in v dejavnostih prostega časa.