5.10 Program "informatizacije slovenskega šolstva" v obdobju 2006-2011

Najprej nas je zanimalo, v koliki meri so bili ravnatelji in ostali delavci šole seznanjeni s cilji in nalogami programa »Informatizacija SLO šolstva«. Rezultati so prikazani na sliki 58.

Slika 58 Seznanjenost ravnateljev in ostalih delavcev šole s cilji in nalogami programa »Informatizacija SLO šolstva« (spremenljivka 82) Rezultati so pokazali, da ima 59.1% šol pozitivno mnenje o seznanjenosti ravnateljev in ostalih delavcev s cilji in nalogami programa »Informatizacija SLO šolstva«, 19.9% šol je mnenja, da so delno seznanjeni, le 4.5% šol ni zadovoljnih s seznanitvijo. Opravljeni -preizkus ni pokazal statistično pomembnih razlik.

Sledilo je vprašanje, v kateri meri so na vaši šoli vidne pozitivne spremembe, ki jih je vzpodbudil program “Informatizacija SLO šolstva“ na področju izobraževanja. Odgovori anketiranih šol so prikazani na sliki 59.

Slika 59: V kateri meri so na šolah vidne pozitivne spremembe, ki jih je vzpodbudil program “Informatizacija SLO šolstva“ na področju izobraževanja (spremenljivka 83.1, 83.2, 83.3, 83.4, 83.5)

Iz histograma je razvidno, da je prevladuje kategorija odgovora »v precejšnji meri«. Največ pozitivnih odgovorov smo zabeležili pri ravnateljih (70.3%) , sledijo učitelji predmetne stopnje (63.5%) in šolski knjižničarji (66.2%). Najmanj pozitivnih sprememb se kaže pri šolskih svetovalnih delavcih (6.4%).

Osnovne šole smo povprašali v kolikšni meri so na šolah vidne pozitivne spremembe, ki jih je vzpodbudil program »Informatizacija SLO šolstva«. Rezultati so prikazani na sliki 60.

Slika 60 V koliki meri so na šolah vidne pozitivne spremembe, ki jih je vzpodbudil program »Informatizacija SLO šolstva« na področju računalniške programske opreme (spremenljivka 84) Na vprašanje, v koliki meri so na vaši šoli vidne pozitivne spremembe, ki jih je vzpodbudil program »Informatizacija SLO šolstva« na področju računalniške programske opreme, je večina (70.0%) šol odgovorila, da so vidne pozitivne spremembe, 27.4% šol vidi le delne spremembe, 1.8% šol pa sprememb ne zazna.

Zanimalo nas je tudi, v kateri meri so na šolah vidne pozitivne spremembe, ki jih je vzpodbudil program »Informatizacija SLO šolstva« na področju računalniške strojne opreme. Odgovori anketiranih šol so prikazani na sliki 61.

Slika 61 V kateri meri so na šolah vidne pozitivne spremembe, ki jih je vzpodbudil program »Informatizacija SLO šolstva« na področju računalniške strojne opreme (spremenljivka 85)

Iz slike je razvidno, da kar 75.6% šol vidi pozitivne spremembe, ki jih je vzpodbudil program »Informatizacija SLO šolstva« na področju računalniške strojne opreme, 22.9% šol vidi le delne spremembe, 1.5% šol pa sprememb ne opazi.

Če primerjamo rezultate iz slik 60 in 61 vidimo, da več pozitivnih sprememb šole pripisujejo računalniški strojni opremi.

V nadaljevanju nas je zanimalo, katero računalniško opremo so v okviru »Informatizacije SLO šolstva« pridobile šole. Rezultati so prikazani v tabeli 84.

Tabela 84: Katero računalniško opremo so v okviru »Informatizacije SLO šolstva« pridobile šole (spremenljivka 85.1)

Največ (78.7%) šol je v okviru »Informatizacije SLO šolstva« pridobilo računalniško opremo za prezentacije (LCD projektor), sledijo računalniška učilnica (68.8%), računalniška oprema za knjižnico (56.4%), računalniška oprema za zbornico (53.3%) in priključek na Internet (vse – večina učilnica na šoli) (50.6%).

Sledilo je vprašanje, v koliki meri so šole seznanjeni s cilji in predvsem rezultati razvojno-raziskovalnega dela, ki poteka v sklopu »Informatizacije SLO šolstva«. Odgovori anketiranih šol so prikazani na sliki 62.

Slika 62 V koliki meri so šole seznanjene s cilji in predvsem rezultati razvojno-raziskovalnega dela, ki poteka v sklopu »Informatizacije SLO šolstva« (spremenljivka 86)

Seznanjenost šol z rezultati razvojno – raziskovalnega dela je zelo slabo, saj je kar 47.4% šol le deloma seznanjeno s cilji in predvsem rezultati razvojno-raziskovalnega dela, 13.8% šol ni seznanjenih, ustrezno seznanjenost pa izraža le 38.7% šol (kar pa je približno 10% več kot leta 2009). Program informatizacije slovenskega šolstva v obdobju 2006-2011 je prinesel vidne pozitivne spremembe na področju računalniške programske in strojne opreme. Največ so v okviru tega programa dobili računalniške opreme za prezentacije (LCD- projektorje) in interneta. Nekaj šol je dobilo tudi ostale stvari. So pa ravnatelji in ostali delavci šole dobro seznanjeni s cilji in nalogami programa »informatizacija slovenskega šolstva«.

Nazadnje smo si še pogledali analizo izkoriščenosti računalnik oz. IKT.

Nazaj
Naprej
Kazalo