5.5 Pohištvena oprema

V svetu posvečajo veliko pozornost tudi ustrezni, na ergonomskih zakonitostih temelječi pohištveni opremi, ki se uporablja za šolska računalniška delovna mesta v šolah. Da bi dobili vsaj osnovni vpogled v to problematiko, smo šolam zastavili vprašanje, da zapišejo, kako pohištveno opremo uporabljajo. V letu 2009 smo dodali nove kategorije (interaktivna tabla, responderji). Leta 2011 nismo dodali ničesar novega. Rezultati so prikazani v tabeli 35.

Tabela 35: Vrsta računalniške pohištvene opreme (spremenljivka 23)

Ti rezultati kažejo še vedno na slabšo skrb in osveščenost šol za zdravje učencev (pravilno ureditev šolskega računalniškega delovnega mesta). Kot vidimo, se denar še nekako najde za nabavo aparaturne opreme, za nabavo ergonomsko zasnovane pohištvene opreme pa največkrat “zmanjka” sredstev. Tako učenci v pomembnejši dobi telesnega razvoja sedijo za računalniki, ki so še vedno pogosto postavljeni na šolske klopi (višina le teh ne ustreza delu za računalnikom), sedijo pa na navadnih stolih, ki jim ne moremo nastaviti ustrezne delovne višine in ne naslona.

V kategoriji “drugo” so največkrat odgovorili z odgovori: platno, stenski panoji, omare za strojno opremo in navadna tabla. Poglejmo si še primerjavo s prejšnjimi leti (slika 24).

Slika 24: Vrsta računalniške pohištvene opreme

Iz slike je razvidno, da se stanje s prejšnjimi leti ni zelo izboljšalo. Za majhen odstotek je upadlo število stojal za LCD projektor. Število ergonomsko oblikovanega pohištva in opreme se je povečalo. Še bolj se je povečala uporaba opreme za stropno namestitev LCD projektorja.

Zanimalo nas je tudi, kako šole ocenjujejo računalniško pohištveno opremo za uporabo v šolstvu, ki je na razpolago na domačem trgu. Odgovori so prikazani v tabeli 36.

Tabela 36: Ocena računalniške pohištvene opreme za uporabo v šolstvu (spremenljivka 24)

Iz tabele je razvidno, da je vedno več šol mnenja, da ponudbo opreme, ki je na razpolago na domačem trgu sploh ne poznajo (27.7%). V letu 2011 je 27.4% šol odgovorilo, da jim pohištvena oprema povsem ustreza in 33.2% šol, da jim le delno ustreza.

Sledilo je vprašanje, s katerim smo želeli preveriti, kako šole ocenjujejo pohištveno opremo v svoji računalniški učilnici. Rezultati so prikazani na sliki 25.

Slika 25: Ocena pohištvene opreme, ki je na razpolago na šoli (spremenljivka 25)

Iz slike je razvidno dokaj zaskrbljujoče stanje in sicer, da je le 25.1% šol zadovoljnih z opremo svoje računalniške učilnice, 49.2% le delno, kar 17.7% meni, da z njo lahko samo improvizirajo dejanske potrebe, 2.8% šol ponudbe ne pozna, 5.2% šol pa je odgovorilo, da je povsem neustrezna.

V nadaljevanju je sledilo nekaj mnenjskih vprašanj o pohištveni opremi in stanju ergonomije računalniškega delovnega mesta v osnovnih šolah. Odgovori so prikazani v tabeli 37.

Tabela 37: Pohištvena oprema in stanje ergonomije računalniškega delovnega mesta (spremenljivka 26)

Iz tabele 31 je razvidno, da se je 60.6% šol strinjalo z mnenjem, da MŠŠ premalo skrbi za striktno izvajanje ergonomskih predpisov učenčevega računalniškega delovnega mesta, 60.1% šol se strinja, da se na šolah posveča prevelika pozornost strojni opremi, premalo pa ergonomsko ustrezni pohištveni opremi, 32.0% šol pa je mnenja, da bi se izobraževanja o strokovnem in didaktičnem področju ergonomije računalniškega delovnega mesta v šolah učitelji gotovo udeležili. Kar 59.3% šol se ni strinjalo z mnenjem, da ergonomske predpise za šolsko računalniško delovno mesto učitelji v celoti poznajo. Kar 36.3% šol ne ve, ali ergonomske predpise za šolsko računalniško delovno mesto ravnatelji v celoti poznajo in predpise tudi izvajajo, 20.2% šol pa ne ve, ali so ergonomski predpisi za šolsko računalniško delovno mesto natančno določeni.

Področje pohištvene opreme je med šolami še vedno slabo zastopano. Veliko šol še vedno ocenjuje, da imajo neprimerno pohištveno opremo, saj za nabavo ergonomsko zasnovane opreme največkrat zmanjka sredstev, ker se na šolah posveča prevelika pozornost strojni opremi. Stanje se glede na prejšnja leta se stanje ni dosti izboljšalo, kar je zaskrbljujoče.

Nazaj
Naprej
Kazalo