5.1 Splošni podatki o šoli

Najprej si oglejmo podatke (Tabela 2), ki prikazujejo opredelitev osnovnih šol glede na kategoriji odgovora: centralna-matične, podružnična.

Tabela 2: Stratumska porazdelitev anketiranih šol (spremenljivka 1.1)

Iz Tabele 2 je razvidno, da je na vprašalnik leta 2011 odgovorilo 99,8 % matičnih osnovnih šol in 0,2 % podružničnih osnovnih šol. Leta 2009 je odgovorilo 99 % matičnih osnovnih šol in 1 % podružničnih osnovnih šol. Leta 2005 pa 97,5 % matičnih osnovnih šol in 2,5 % podružničnih.

V Tabeli 3 je prikazana stratumska porazdelitev v raziskavo vključenih osnovnih šol.

Tabela 3: Stratumska porazdelitev anketiranih šol (spremenljivka 1.2)

Kot je razvidno iz tabele 3 so šole razdeljene na dva stratuma: mestne in podeželske; taka stratifikacija je bila uporabljena tudi v drugih raziskavah v Sloveniji (npr. Toličič in drugi).

Leta 2005, 2009 in 2011 so šole stratumsko razdeljene še natančneje. Podatki za leto 2011 so prikazani v tabeli 4.

Tabela 4: Stratumska porazdelitev anketiranih šol (spremenljivka 1.2)

V letu 2011 je največ anketiranih osnovnih šol prihajalo iz podeželja, kar 52,6%, 29,1% jih je iz manjšega mesta, 12,2% iz večjega mesta in 6,1% iz predmestja večjega mesta.

V letu 2009 je 54,3 % prihajalo iz podeželja, 27,2 % iz manjšega mesta, 11,1 % iz večjega mesta in 7,4 % osnovnih šol iz predmestja večjega mesta. Tudi v letu 2005 je največ anketiranih osnovnih šol prihajalo iz podeželja (56 %) in slaba tretjina iz manjšega mesta (26,9 %). Podatki kažejo podobne rezultate kot v letu 2009. Odgovorilo je manj podeželjskih šol in več šol iz manjšega mesta.

Histogram na sliki 1 prikazuje organizacijsko enoto Zavoda za šolstvo.

Slika 1: Organizacijska enota Zavoda za šolstvo (spremenljivka 1.3)

Rezultati so pokazali, da kar 25% šol spada pod organizacijsko enoto Ljubljana, 17% šol pod Maribor, 12% šol pod Celje, 11% šol pod Novo mesto, 9% šol pod Kranj, 8% šol pod Mursko Soboto, 9% šol pod Koper, 5% šol pod Novo Gorico in 5% šol pod organizacijsko enoto Slovenj Gradca.

Tabela 5 kaže, da je bilo v raziskavo v vseh vzorcih zajetih največ majhnih šol.

Tabela 5: Velikost šole (spremenljivka 2)

Iz rezultatov je razvidno, da je leta 2011 največ osnovnih šol z manj kot 350 učenci, to je 56,1%. Sledijo srednje šole, 36,8%, velike šole, 3.9% in šole brez odgovora, 3,.2%.

V primerjavi s prejšnjimi leti se je povečalo število manjših šol, pomanjšalo pa število srednjih in velikih šol.

Tabela 6 prikazuje število oddelkov, tabela 7 število učencev, tabela 8 pa število učiteljev na osnovnih šolah.

Tabela 6: Število oddelkov (spremenljivka 2)

Tabela 7: Število učencev (spremenljivka 2)

Tabela 8: Število učiteljev (spremenljivka 2)

Podrobnejši pogled v omenjene tabele kaže, da smo imeli v letu 2011 v Sloveniji največ osnovnih šol z 11–20 oddelki (42,3 %), z 301–400 učenci (20,1 %), ki jih poučujejo učiteljski kolektivi z 31–50 učitelji (41,6 %). Primerjava obeh vzorcev pa ne kaže bistvenih razlik.