3. Spremenljivke

Z raziskavo smo v letu 2011 zajeli naslednje spremenljivke:

1. Stratumska porazdelitev šol.
    1.1 Stratumska porazdelitev šol (centralna-matična, podružnična).
    1.2. Stratumska porazdelitev šol (mesto - podeželje).
    1.3. Organizacijska enota Zavoda za šolstvo.

2. Velikost šole (št. oddelkov, št. učencev, št. učiteljev).

3. Zaposlenost učitelja računalništva.
    3.1 Število učiteljev računalništva.
    3.2 Izobrazba učitelja računalništva.
    3.3 Zaposlenost učitelja računalništva.

4. Zaposlenost računalnikarja – organizatorja informacijskih dejavnosti.
    4.1 Število računalnikarjev.
    4.2 Izobrazba računalnikarja.
    4.3 Zaposlenost računalnikarja.
    4.4 Računalnikar ima opravljene potrebne-predpisane tečaje.

5. Izobrazba in status učiteljev računalništva in računalnikarjev.

6. Število in lastništvo računalnikov.
    6.1 Koliko učencev ima računalnik doma.
    6.2 Koliko učiteljev ima računalnik doma.

7. Vrste (tipi) računalnikov v lasti šole.
    7.1 Natančnejša opredelitev vrst PC računalnikov.

8. Plan nabave novih računalnikov in dodatne opreme.

9. Ustreznost strojne opreme.

    9.1 Ustreznost strojne opreme, ki jo imajo šole na razpolago - za pouk računalništva,
    9.2 Ustreznost strojne opreme, ki jo imajo šole na razpolago - za uporabo računalnika oz IKT pri pouku.

10. Možnost aktivne uporabe interneta.
    10.1 Kolikšen delež računalnikov na šoli ima dostop v mrežo Internet.
    10.2 Urejenost lokalnega omrežja v skladu z MŠŠ.
    10.3 Kolikšen delež učilnic ima dostop v lokalno omrežje.

11. Nameščenost računalnikov.
    11.1 Ali imajo učenci prost dostop do računalnikov v rač. učilnici tudi izven pouka in interesnih dejavnosti računalništva.

12 Opremljenost računalniške učilnice.
    12.1 K računalniški učilnici pripada tudi kabinet za učitelja računalništva.
    12.2 Vrsta računalniške učilnice.
    12.3 Opremljenost standardnih učilnic.

13. Mnenja o stanju strojne opreme, nabavi, servisiranju, kvaliteti,…

14. Zagotavljanje ustrezne računalniške programske opreme.

15. Vrste uporabljene programske opreme.

16. Delež, ki ga zavzemajo izobraževalni programi za razna predmetna področja.

17. Za katera predmetna področja in koliko programske opreme imajo na šolah na voljo za poučevanje:
    17.1 Prvo triletje.
    17.2 Drugo triletje.
    17.3 Tretje triletje.

18. Kje in kako hranijo programsko opremo.

19. Katalogiziranost programske opreme.

20.1 Plan nabave nove programske opreme - osnovna programska oprema.

20.2 Plan nabave nove programske opreme - didaktična izobraževalna programska oprema.

21. Vrste uporabljenih operacijskih sistemov.

22. Mnenja o stanju programske opreme.

23. Vrste pohištvene in druge opreme.

24. Ocena računalniške pohištvene opreme za uporabo v šolstvu.

25. Ocena računalniške pohištvene opreme v računalniški učilnici.

26. Mnenja o pohištveni opremi in stanju ergonomije računalniškega delovnega mesta.

27. Ustreznost periodike in literature s področja računalništva.
    27.1 Ustreznost periodike in literature s specialno-didaktičnega področja.

28. Ali si učitelji računalništva (in drugi) periodiko in literature s področja računalništva nabavljajo sami.

29. Kje in kako je hranjena periodika in literature s področja računalništva.

30. Ustreznost obstoječega učbenika računalništva.
    30.1 Izbira učbenika.

31. Potreba po delovnem zvezku.

32. Mnenja o literaturi s področja računalništva.

33. Katerim uram je dan večji poudarek pri pouku računalništva.

34. Število učencev ob računalniku pri praktičnem delu.

35. Delitev učencev v dve skupini.

36. Navzočnost laboranta pri praktičnem delu.

37.1 V katerih učnih oblikah najpogosteje izvajajo pouk - pri teoretičnih urah.

37.2 V katerih učnih oblikah najpogosteje izvajajo pouk - pri praktičnem delu (vajah) ob računalniku.

38.1 Metode izvajanja pouka računalništva - pri teoretičnih urah.

38.2 Metode izvajanja pouka računalništva - pri praktičnem delu.

39. V katerih razredih se izvajajo interesne dejavnosti.

40. Katere interesne dejavnosti se izvajajo.

41. V katerih razredih se izvaja fakultativni pouk računalništva.

42. S katerimi razredi se udeležujejo računalniških tekmovanj.

43. Ocena priljubljenosti izbirnega predmeta.

44. Ocena trenda obiskanosti:
    44.1 Izbirnega predmeta računalništva.
    44.2 Fakultativnega predmeta računalništva.

45. Ocena trenda obiskanosti izbirnega predmeta računalništvo s strani deklet.

46. Število učiteljev, ki so obiskovali začetne ali nadaljevalne tečaje o uporabi računalnika.

47. Ocena usposobljenosti mladih učiteljev, ki so pred kratkim prišli na šolo.

48. Ocena usposobljenosti učiteljev, ki so opravili andragoško-pedagoško dokvalifikacijo.

49. Ocena usposobljenosti učiteljev, ki so opravili razne tečaje, dopolnilna izobraževanja,…

50. Ocena pogostosti uporabe računalnika pri pouku, učiteljev, glede na leta službovanja.

51. Procent usposobljenih učiteljev za uporabo računalnika.
    51.1 Koliko učiteljev uporablja IKT v pripravi na pouk.
    51.2 Koliko učiteljev uporablja IKT pri pouku.

52. Število zunanjih sodelavcev.

53. Ali imajo učitelji dovolj specialno-didaktičnih znanj za uporabo računalnika.

54. Ocena, kakšen interes je med učitelji za dodatno izobraževanje za delo z računalnikom.

55. Kdo naj skrbi za dodatno usposabljanje pedagoških delavcev za uporabo IKT.
    55.1 Ustreznost obveščenosti o možnostih dodatnega izobraževanja.

56. Zastopanost računalnika pri različnih predmetih:
    56.1 Prvo triletje.
    56.2 Drugo triletje.
    56.3 Tretje triletje.

57. V katerih delih učne ure se najpogosteje uporablja računalnik.

58. V katerih učnih oblikah se najpogosteje uporablja računalnik.

59. Strategije-načini uporabe računalnika.

60. Ocena učinkovitosti računalnika, glede na tradicionalne metode učenja.

61. Odražanje uporabe računalnika pri pouku pri učencih.
    62.1 Ocena zanimivosti in privlačnosti uporabe računalnika oz. IKT v šoli za učence.
    62.2 Ocena zanimivosti in privlačnosti uporabe interaktivne table v šoli za učence.

63. Pomembnost ciljev pri odločanju o tem, zakaj na šoli uporabljati računalnike oz. IKT pri učenju in poučevanju.

64. V kolikšni meri in katere spretnosti in znanja bi učenci morali pridobiti do konca osnovne šole.

65. Ocena učiteljev o koristnosti uporabe računalnika pri pouku.
    65.1 Ocena učiteljev o koristnosti uporabe interaktivne table pri pouku.

66. Kako ocenjujejo uporabo računalnika oz. IKT tisti učitelji, ki ga doslej še niso uporabljali.

67. Mnenje, ali so na šolah, pri delu z učenci v tekočem šolskem letu uporabljali računalnik dovolj pogosto.

68.1 Plan širitve uporabe računalnikov z uporabo pri večini predmetov.

68.2 Plan širitve uporabe interaktivne table z uporabo pri večini predmetov.

69. Kako ravnatelji vzpodbujajo uporabo računalnika na šolah.

70. Mnenje ravnateljev, ali so kot udeleženec “Šole za ravnatelje” pridobili dovolj znanj za uporabo IKT.
    70.1 Mnenje, ali je dovolj specializiranih tečajev, dopolnilnih izobraževanj za uporabo IKT v šolstvu, namenjenih ravnateljem in njihovim pomočnikom.

71. Uporaba računalnika v poslovnih dejavnostih šole.

72. Koliko let šole uporabljajo računalnik za poučevanje in učenje.

73. Mnenja, o uporabi računalnika.

74. Pogostost uporabe uslug interneta.

75. Pogostost uporabe uslug interneta s strani učiteljev za lastno izobraževanje.

76. Oblike izobraževalnega interneta oz. e-izobraževanja, ki se uporabljajo na šolah pri rednem pedagoškem delu.

77. Oblike izobraževalnega interneta oz. e-izobraževanja, ki bi jih želeli uvesti na šolah pri rednem pedagoškem delu.

78. Mnenje, koliko lahko e-izobraževanje in uporaba IKT pripomore h kakovostnejšemu poučevanju in učenju.

79. Mnenje, koliko lahko e-izobraževanje in uporaba IKT pripomore k uresničevanju ciljev.

80. Kateri dejavniki na šolah so zagotovljeni za uvajanje in uporabo e-učenja oz. izobraževanja.

81. Za katera področja bi se želeli učitelji usposabljati.

82. V koliki meri je ravnatelj in ostali delavci šole seznanjeni s cilji in nalogami programa “Informatizacija SLO šolstva”.

83. V koliki meri so na šolah vidne pozitivne spremembe, ki jih je vzpodbudil program “Informatizacija SLO šolstva” na področju izobraževanja:
    83.1 Ravnateljev.
    83.2 Učiteljev razredne stopnje.
    83.3 Učiteljev predmetne stopnje.
    83.4 Šolskih svetovalnih delavcev.
    83.5 Šolskih knjižničarjev.

84. V koliki meri so na šolah vidne pozitivne spremembe , ki jih je vzpodbudil program “Informatizacija SLO šolstva” na področju računalniške programske opreme.

85. V koliki meri so na šolah vidne pozitivne spremembe , ki jih je vzpodbudil program “Informatizacija SLO šolstva” na področju računalniške strojne opreme.
    85.1 Pridobljena računalniška oprema v okviru “Informatizacija SLO šolstva”.

86. Seznanjenost s cilji in rezultati razvojno-raziskovalnega dela, ki poteka v sklopu “Informatizacija SLO šolstva”.

87.1 Število učiteljev, ki uporabljajo računalnik pri pouku.

87.2 Število učiteljev, ki uporabljajo računalnik pri pripravi na pouk.

88. Zasedenost računalniške učilnice v dopoldanskem času.

89. Zasedenost računalniške učilnice v popoldanskem času.

90. Izkoriščenost računalniške tehnologije.

91. Koliko računalnikov je na razpolago izključno učencem.
    91.1 Pri rednem pouku.
    91.2 Izbirnih / interesnih dejavnostih.
    91.3 V prostem času.

Nazaj
Naprej
Kazalo