5.2.4 Pohištvena oprema

Pri izobraževanju je pomembna, a premalo poudarjena tudi pohištvena oprema. Zato smo šolam na to tematiko zastavili nekaj vprašanj; pričnimo z vprašanjem, katero pohištveno opremo uporabljajo. Rezultati so prikazani v tabeli 27.

Tabela 27: Vrsta računalniške pohištvene in druge opreme (spremenljivka 47).

V računalniški učilnici je uporabljena oprema za stropno namestitev LCD projektorja (16.2% šol), omare za shranjevanje programske opreme (11.1% šol), ergonomsko oblikovane računalniške stabilne klopi za učence (9.6%), navadni šolski stoli za učence (9.6%), ergonomsko oblikovani vrtljivi in premični stoli za učence (9.3%) in stabilno računalniško delovno mesto učitelja (ergonomsko urejeno) (9.3%). Ostala oprema se pojavlja manj. Glede na leto 2009 vidimo, da so rezultati ostali podobni.

Iz Tabele 27 vidimo, da z leti upada odstotek navadnih šolskih klopi in navadnih stolov, na drugi strani pa raste odstotek ergonomsko oblikovanih miz in stolov. Začela se je uveljavljati tudi interaktivna tabla, interaktivne tablice za učence, nekoliko pa tudi odzivniki – responderji. Stanje se izboljšuje, še vedno pa je preslabo. Interaktivna tabla je na šolah poznana, uporablja se še vedno premalo.

Zanimalo nas je tudi, kako šole ocenjujejo računalniško pohištveno opremo za uporabo v šolstvu, ki je na razpolago na domačem trgu. Odgovori so prikazani v tabeli 28.

Tabela 28: Ocena računalniške pohištvene opreme za uporabo v šolstvu (spremenljivka 48).

V vseh letih 1994-2011 so šole mnenja, da je funkcionalnost in primernost računalniške pohištvene opreme le delno ustrezna. V primerjavi z letom 2009 vidimo, da se je zmanjšala pozitivna ocena funkcionalnosti in primernosti (delno). Malo pa se je povečalo število šol, ki ponudbe ne poznajo (iz 27.9% šol iz leta 2009 na 31.0% v letu 2011).

Sledilo je vprašanje, s katerim smo želeli preveriti, kako šole ocenjujejo pohištveno opremo v svoji računalniški učilnici. Rezultati so prikazani v tabeli 29.

Tabela 29: Ocena pohištvene opreme, ki je na razpolago na šoli (spremenljivka 49).

Iz tabele je razvidno, da na največ (48.6%) šolah pohištvena oprema le delno ustreza.

V nadaljevanju je sledilo nekaj mnenjskih vprašanj o pohištveni opremi in stanju ergonomije računalniškega delovnega mesta v osnovnih šolah. Odgovori so prikazani v tabeli 30.

Tabela 30: Pohištvena oprema in stanje ergonomije računalniškega delovnega mesta (spremenljivka 50).
Povprečje sledi iz: 1 – sploh se ne strinjam -> 5 – zelo se strinjam.

Učitelji se strinjajo z mnenji, da na šolah se posveča prevelika pozornost strojni opremi, premalo pa ergonomsko ustrezni pohištveni opremi in da MŠŠ premalo skrbi za striktno izvajanje ergonomskih predpisov učenčevega računalniškega delovnega mesta.

Raziskava je na področju »pohištvene opreme« pokazala, da na večini šol pohištvena opreme le delno ustreza in da se ergonomske zakonitosti še ne upoštevajo v ustrezni meri. Šole vse večjo pozornost posvečajo opremi za stropno namestitev LCD projektorja, računalniškemu delovnemu mestu za učitelja, premalo pa za ergonomijo delovnega mesta za učence.

Nazaj
Naprej
Kazalo